divendres, 26 d’octubre del 2018

ÀBAC MODERN

Si que és cert que la tecnologia sembla que ho embolcalli tot, especialment dins el món de la gent jove, però hi ha sistemes antics que perduren des del si de la humanitat. Tot ve de l’altre dia que vaig anar a casa el meu fill que està estudiant, vivint sol en un pis. Quan vaig entrar al seu lavabo, l’acumulació de cilindres de cartró era notòria (uns quants més dels que surten a la foto). Amb la mentalitat de pare educador de tres fills... els vaig agafar amb la ferma intenció de tirar-los a les escombraries. - Què fas? Deixa’ls on eren!-va cridar-me. Estranyat li vaig preguntar perquè collons els volia. Clar i català em va dir:-Els vull per saber quants n’hauré gastat al final de l’any, per saber quantes cagades hauré fet al cap de l’any!-. Lògicament els vaig tornar al seu lloc. L’àbac ja el van inventar els grecs, o els romans, no ho sé, i sempre ha estat una bona eina per al càlcul d’operacions aritmètiques com pot ser el sumar. Content de tenir un fill ancestral.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada