divendres, 16 de gener del 2015

ORA ET LABORA



Al terrat hi tinc quatre plantes.  És el meu jardí. No sé què és el que quasi cada vespre, després de sopar, amb el cansament al cap de borinar tot el dia sense parar, m’empeny a pujar-hi, desobeint la crida sorollosa de l’aparell de televisió encès. De primer veig les llums obertes de les finestres veïnes i escolto el bramar dels cotxes i les motos a baix al carrer. Seguidament miro esperançat el meu tros de cel i estiro la mànega que ha de saciar la seva set. Llavors ja no hi sóc, el temps deixa d’existir. Rego, escardo i arrenco fulles seques... i aquest feinejar esdevé una oració, disposo la meva ment en blanc per fusionar-me amb el meu tros de terra que dona vida a les plantes que em fan feliç, i segurament, en aquest tros de terra és on es revela l’explicació de tot... si pujo al terrat és únicament per satisfer la meva  necessitat ancestral de mantenir una relació íntima amb la terra que m’embruta les mans, la base, sense dubte, d’aquesta nostra vida humana.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada