divendres, 29 de novembre del 2013

BONES PRÀCTIQUES 7: TOT PER LA PRÒSTATA



Cada matí quan m’aixeco el primer que faig és el clàssic pipí. Tot seguit em vesteixo d’anar per casa i vaig a buscar el pa. Quan de tornada entro a la cuina de casa, deixo la bossa del pa damunt el marbre, i obro l’armari per treure el meu pot de pipes de carbassa pelades, el meu pot de germen de blat i el meu pot de llevat de cervesa. Els obro i ingereixo un grapat de pipes, una cullereta de postra de germen de blat i una altra de llevat de cervesa. Per aquest ordre, perquè el germen és el que menys m’agrada, i quedant al mig, el seu gust és menys incident. Després bec un got d’aigua. Qui em va donar el consell fou qui em fa de metge. En un control li vaig manifestar que portava una temporada que em trobava una mica més cansat. Inspeccionant-me em va trobar la vesícula una mica inflamada, em va preguntar l’edat i va sentenciar: t’has de cuidar la pròstata. Des d’avui fins que et moris estaràs sentenciat a menjar els tres aliments miraculosos ja esmentats. Les pipes són riques amb cucurbitita i àcid cucúrbic, antiinflamatoris i ideals per a les afeccions de la pròstata, el germen de blat té una gran riquesa nutricional, antioxidant, ric amb vitamines B i E, àcids grassos essencials i minerals (Potassi per la regulació sanguínia, Calci i Magnesi pel sistema nerviós, per la musculatura i per la massa òsea,...)  i el llevat de cervesa conté moltes vitamines del grup B, aminoàcids essencials, controla el colesterol i el sucre de la sang,...i així, com ja veieu, un sense fi de propietats que no puc deixar de compartir amb qui em vulgui llegir. Si va bé o no, no us ho puc dir, segueixo anant fent, i només com a crítica constructiva, dir que seria bo, que els llevats de cervesa, aprenguessin a conservar part de l’alcohol que fabriquen,...així, començaria el matí una mica més entonat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada