divendres, 24 de maig del 2013

BONA PRÀCTICA 2: ESNIFAR

La genètica ha fet la seva feina i he tingut l’honor d’heredar unes fosses nassals massa eficaces. Són un filtre collonut: retenen la merda de l’aire tan bé que la seva producció de mocs és digne del “record guiness”. No obstant a vegades hi ha moments en la vida on tanta eficàcia molesta. Tenir el nas sempre ple de mocs és emprenyador, especialment quan la humitat relativa
ambiental és baixa, perquè llavors, la conjunció entre la sequedat nasal i l’estretor dels conductes nasals taponats pels mocs, arriba a dificultar la mateixa respiració. Els otorinolaringòlegs que he consultat no m’han aportat cap solució, ni pomades ni hòsties, i tots han coincidit en que tampoc hi ha res a operar. Però el meu nas segueix ple de mocs. El meu pare, culpable directe aportant-me els seus gens a la meva persona, es fot cada matí, al llevar-se, en dejú, mig litre d’aigua,... però quan jo ho he provat no m’ha fet cap efecte,... bé si,...pixar tot el matí pels descosits. Fins que un bon dia vaig veure en un aparador una lota nasal. Vaig entrar i me la vaig comprar. Així, d’un estirabot. Un venedor prim i calb amb pinta de iogui, me’n va fer una demostració en "vivo y en directo": posant la trompa de la mateixa lota que després em va vendre, als orificis del seu fastigós nas. Vaig pensar que la cosa  no començava massa bé. Quan vaig arribar a casa la vaig rentar a consciència i ho vaig provar: una cullerada de sal per cada lota plena d’aigua. Vaig esnifar per les narius l'aigua salada. Vaig buidar la lota entre les meves dues fosses nasals. Es tracta d’introduir la trompa de la lota per un dels forats del nas, amb el cap lleugerament inclinat, per deixar que l’aigua amb sal inundi una fossa nassal per després marxar per l’altre forat. Un cop buidada, cal mocar-se ben fort per acabar de treure l’aigua que pugui haver quedat retinguda dins del nas. Ostres! Fou genial! Des d’aquell dia, i ja fa uns quants anys, cada matí, després de pixar a la tassa i afaitar-me damunt dels troncs, nu, em poso dins la dutxa i esnifo l'aigua amb sal. Crec que respiro una mica millor.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada