dimecres, 8 d’agost del 2012

SOMNI DEL 3 AL 4, i DEL 4 AL 5 D’AGOST DE 2012


Somni del 3 al 4:
Vaig amb tota la família a casa uns amics  dels meus fills que viuen, en el somni,  a les afores d’un poble, en una zona tipus urbanització on només hi ha quatre cases. Resulta que en el somni, el nostre amic té quatre germans, i que cada casa pertany a un dels germans. No sabem quina és la seva casa. Parem el cotxe a la primera casa. Truquem al timbre de la porta però ningú respon. Un dels meus fill em diu que la porta del garatge està oberta. Entrem pel garatge, obrim una porteta, i entrem a una cuina. Allà hi ha un senyor d’uns seixanta anys assegut davant d’una taula. Està “triant espàrrecs blancs”. El fet no m’estranya perquè els espàrrecs són un producte típic d’aquella terra. Tots contemplem el goig que fan aquell escampall d’espàrrecs damunt la taula. Quan em fixo millor,els espàrrecs tenen més l’aparença de ceballots  o de porros. El senyor gran, mentre pela els espàrrecs, ens diu que el seu germà (el nostre amic) viu precisament a la casa del davant. Li insinuo si podríem comprar-li un d’aquells manats d’espàrrecs triats,... em diu que aquells són seus, que si el seu germà en té i els vol vendre per ell farà. Sortim al carrer.  Truquem a la porta de la casa del davant. Ens obra la porta el nostre amic. Llavors li ensenyem un telèfon smartphone que ens acabem de comprar, li demanem si ens pot ajudar a descarregar-nos una aplicació perquè fa estona que ho estem intentant però no ens en sortim. L’amic agafa el mòbil, toca quatre tecles i ens diu que ja està. Obro l’aplicació. És un calendari. Descobreixo que l’hem cagada,  l’aplicació instal.lada, a l’atzar, escolleix un dia del calendari, quan arribi aquest dia que no podem conèixer de cap manera,  s’activarà un mecanisme d’autodestrucció. Em desperto amb la incertesa de no saber quin dia és l’escollit. Són les 5h 45’. Ja no aconsegueixo adormir-me més.

Somni del 4 al 5:
Navego per un riu molt ample damunt d’un rai. La forma del rai és perfectament quadrada, amb els troncs ben lligats i amb un timó centrat en un dels costats. Damunt dels troncs hi ha molts embalatges. Navego dret, i  amb una mà agafo el timó. Cada cop hi ha més onatge, el rai es belluga nerviós, i de seguir així, em cauran  els paquets a l’aigua. Com que no puc deixar anar el timó, només em queda un mà lliure per intentar salvar la càrrega. Em passo tota l’estona sacsejat per la corrent, amb una mà fixa al timó i fent estiraments amb tot el meu cos per intentar evitar amb l’altre mà que em caigui res al riu. Estic tota l’estona patint per mi i per la càrrega que transporto. Tinc la sensació que això no s’acabarà mai. De fet, cada cop em sento més esgotat, i veig que aviat no podré aguantar més. Em desperto, són dos quarts de dues.

Nota: l’endemà, a la Llosa del Cavall, lloguem uns kayacs  amb uns amics. A l’embarcador hi ha un rai quadrat igual que el que he somiat. Els nens passen una bona estona tirant-se de cap a l'aigua del pantà des del rai.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada