diumenge, 1 d’abril del 2012

FILTRES PERSONIFICATS


Jo sempre he estat recelós de donar les meves dades, penso que ningú n’ha de fer res, i m’emprenyo quan em truquen per telèfon a casa per vendrem qualsevol cosa, i quan finalment penjo l’auricular, no puc fugir de la idea de que ho saben tot de mi,... tot i que, confiat amb el meu gobern, em sento protegit gràcies a la “Lei Orgànica de Protección de Datos” (LOPD). No obstant els nous gurus de l’àmbit dels RRHH no paren de bombardejar amb la idea del networking, i especialment, amb la idea de que cadascú a de generar, actualitzar i cuidar el seu perfil digital, ...estant present de forma proactiva en les diferents plataformes d’internet. Però  quan he parlat amb els amics sobre aquest tema sempre he estat molt crític amb les noves tecnologies i especialment sobre les seves aplicacions en forma de xarxes socials. El meu argument sempre ha estat el mateix: ens despullem davant d’uns desconeguts: facebook, twitter, linkedIn,...uns perfectes desconeguts per qui som uns perfectes coneguts. Però “el colmu” ha estat llegir que els buscadors com google (o sigui qui em suministra gratuïtament aquest espai bloc,...si!,... he dit gratuïtament) ja no actua com a un buscador neutral i inhert, sinò que a poc a poc ha anat recollint els paràmetres de mil.lions d’usuaris i establint perfils personificats sobre els quals  aplica filtres de busqueda, de manera que si ara, dues persones diferents busquen a google: “hotel amb encant”, la informació que rebran serà diferent, en funció del seu perfil construït a google amb la recopilació de busquedes que hagin realitzat  anteriorment, i per tan,t la selecció que ens faran la gent de google per nosaltres serà tendenciosa i manipulada. Postulo que  la llibertat a internet ja s’ha acabat!. I finalment comentar-vos que google ingressa venent a qui vulgui posicionaments preferencials al seu buscador, però també, venent els nostres perfils a qui els hi pugui interessar: empreses anunciants, mitjans de comunicació, partits polítics,...pot ser aquest bloc ja no resulti tan gratuït,i...segurament,a partit d’ara, buscaré amb més freqüència directament sobre la barra de https://...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada