dimecres, 18 de gener del 2012

SOMNI DE LA NIT DEL 12 AL 13 DE GENER DE 2012


Per temes de feina necessito encarregar a un serraller unes peces de ferro (en el somni no identifico com han de ser aquestes peces i perquè les necessito). Encomano les feines a una serralleria, i al cap de pocs dies vaig a fer una visita “in situ” per comprovar com va la feina encomanada. El propietari del taller és un tipus baixet, amb els cabells arrissats, té certa similitud física amb en Sarkozy, però més grassonet. M’ensenya la feina que estan fent i em convida a conèixer un operari de qui me n’explica virtuositats i que està a punt de jubilar-se. Davant d’un torn hi ha un senyor petit, esquifit i calb. Dedica tot el seu temps a tornejar peces d’escacs d’acer, són peces úniques, plenes de detalls,...agafo un cavall que ja ha estat polit, és impressionant, és precís, brillant, pesa,...preciós!. L’artista ni tan sols gira el cap, poca cosa, segueix fent la seva feina com un autòmat,...treballa i no diu res. En canvi el fals Sarkozy no calla i al final la temptació en forma d’escacs fa que li encomani també un joc per a mi.
Passen els dies i no em truquen des del taller. Començo a patir per si tindré les peces de ferro fetes per quan les necessito. Truco al serraller per dir-li que em sigui puntual  amb l’entrega del material. Estic nerviós. Pateixo. El torno a trucar,...el persegueixo insistentment. Finalment em diu que ja té la feina feta, em diu que les peces de ferro valen 1.500€ i que els escacs seran 6.000€,...total 7.500€. Quedo pertorbat,...havia demanat els escacs sense preguntar el preu,...penso que m’he equivocat,...no puc dir-li a la meva dona que m’he gastat 6.000€ amb uns escacs,...desesperat li dic que em faci una sola factura a nom de l’empresa amb el concepte de les peces d’acer. Penjo el telèfon. Em  sento fatal. Em sento molt malament: he obrat sense pensar i ara enganyo, amagant el fet amb una factura a nom de l’empresa. Em desperto. Falta poc per haver-me de llevar per anar a la feina.

*****
En aquest somni, he tingut la sensació conscient, en tot moment, de que estava somiant. D’un temps ençà, des de que escolto els meus somnis i des que faig l’esforç de transcriure’ls, que tinc el desig d’entrar-hi. La literatura sobre somnis que he llegit, anomena a aquesta experiència: somni lúcid. Un somni lúcid és quan tu conscientment entres en el somni,...és a dir, que tu, sabent que somies, conscientment hi intervens, preguntant per exemple de forma directa sobre alguns dels misteris que vius en el somni, per tal de buscar una resposta al teu inconscient, que és qui regna els teus somnis. Fa temps que tinc ganes d'experimentar un somni lúcid. No ho he aconseguit.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada