diumenge, 11 de desembre del 2011

DORMIR AMB ESTIL



L’home només està a dos llocs durant tota la seva vida:  estirat dins d’un llit o de peus dins unes sabates (si no recordo malament, i si no segur que  em sabreu perdonar, es tracta d’un proverbi japonès que vaig llegir ja fa temps en una entrevista a La Contra de La Vanguardia, i que des de llavors, he conservat com una de les gran veritats de la humanitat). Avuiem centraré en la primera part “estirat dins d’un llit”. Tinc el costum d’abans d’anar a dormir entrar a les habitacions dels meus fills que ja dormen: els hi faig un petó, els hi dic que els estimo i que passin una bona nit. És un ritual que m’agrada fer sino estic molt cansat. No deixa de ser curiós evidenciar que cadascú dorm amb estil propi: la M dorm estirada de panxa enlaire i manté els braços amunt fent un mans enlaire. En P sempre dorm despentinat, desordenat i mig destapat. I avui en M m’ha sorprès. Quan he entrat a l’habitació no hi era. He obert el llum per poder trobar-lo arraulit a dins la funda nòrdica, totalment cobert, de cap a peus. No he pogut evitar reconèixer  aquesta petjada com a pròpia. De solter recordo el  plaer de tapar-me bé tot el cos i també el cap, amb els llençols ben enganxats sota el matalàs, pressionant contra el somier la meva massa corporal, i restar immòbil sota el pes de la manta si era hivern. Quan em despertava recordo que sovint havia de buscar la sortida entre els llençols entrellaçats amb sí mateixos i amb el meu cos,... i quan finalment aconseguia treure el cap entre les teles, igual com ho fa la tortuga poruga, descobrir  la llum emprenyadora, i retrocedir per tornar dins la protecció de la closca gruixuda, tapar-me enter de nou ,...i gaudir d’aquella pressió còsmica que el senyor  Josep Plà deia que li impedia, pel matí, incorporar-se per tal de superar la posició horitzontal en que es trobava. Ara que dormo estirat en un llit de matrimoni reconec que he perdut aquest estil de dormir  que em donava la independència dels llençols individuals,i contra els molts guanys obtinguts,  ho valoro com un plaer perdut. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada