dissabte, 7 de maig del 2011

FUTUR ?



La meva relació amb els diaris és  a batzegades , passo períodes de necessitat vital de lectura diària, de necessitat de percebre l’actualitat que em menteix, ... i poc a poc, em creix un desinterès descomunal fart de sentir-me enganyat.

No obstant hi ha alguns valors permanents: quasi sempre m’agrada llegir La Contra de La Vanguardia (i ara més en català!!)

Aquest cop l’entrevista era a un tal  Yogesh Sharda,  qui es dedica professionalment a fer de consultor sobre gestió dels recursos humans a les empreses  i també al desenvolupament personal.

Em va agradar una de les respostes davant l’obligada pregunta sobre la crisi actual: “No tenim un problema econòmic,...ni tampoc mediambiental,....tenim un problema humà. Som la causa i la solució dels nostres problemes”.

La resposta va fer-me forat.

I no m’estranya ara que estic passant una de les meves èpoques allunyades de la premsa, i quan el que m’arriba són les animalades sociopolítiques a les qui qualsevol ciutadà no es pot amagar ni volent-ho!

Per exemple no he pogut aïllar-me dels quatre partits de futbol que han jugat el F.C.Barcelona i el Real Madrid C.F (quasi cap i cua!). La repercussió d’aquests encontres ha estat brutal. Fins hi tot, un company de feina, a qui li va agafar la última d’aquestes batalles en  un poble a prop  d’Albacete, m’explicava que davant de la única pantalla gegant de televisió s’hi va aplegar la meitat de la població del lloc (la meitat masculina!) per veure el partit amb una passió desenfrenada,...tot oriünds del lloc , ells eren els únics de Barcelona! Es va sorprendre per l'interès radical pel partit que hi hagué! (Després en va descobrir la causa l’Iniesta és d’un poble del costat!)
I és que abans, mentre i després , allargant-se més i més, picant pedra convençuts, els implicats, recollits i comentats per la premsa, no han parat de fer declaracions acusatòries interessades,...de practicar el insult  i el “púes tu mas!” d’un exemple espaterrant per a mig món!  Especialment aquest Mourinho, qui es preguntava Porqué? Porqué?.

També m’ha arribat el “fervor” de la manifestació de l'1 de maig: digne record actual de   l’ entranyable "nodo". Uns sindicats comprats volen fer creure als treballadors que estan amb ells cridant  tòpiques consignes contra els emprenyats empresaris. Tot molt constructiu!  Quants aturats actuals, quan van veure que la seva empresa tenia problemes, van trucar a  la porta dels sindicats i van trobar “el espacio y el más allá!”.  Em va arribar per la ràdio la veu d’ una representant sindical que indignada i plena de força deia que com és que hi havia tan poca gent a la manifestació, i es preguntava: “a on són els aturats?a on són els aturats?”

He pensat també amb el desinflament del govern del millors. Un cop més només ens podem sentir enganyats pels nostres polítics. Qui ha de liderar no pot  moure's per la por. Ara tampoc tenim fets, encara que em millorat amb la paraula! I he pensat amb el cinisme del tripartit, que és capaç de fer el gall després del què no ha fet durant els últims anys. Ara vénen les eleccions municipals i algú es preguntarà davant l’abstenció:” a on són els vots?,  a on son els vots?”

I així he arribat al cap del carrer. Tots actuen igual: contra l’adversari tot sí val, ... i quan més grossa es pugui dir millor,...amb fonament o sense, tan se val,... perquè ningú té temps de  preocupar-se per contrastar la veracitat del què es diu, critiquem, tirem-los pedres, menystinguem ,...i que la premsa ens faci d’altaveu, que per això els subvencionem tant com podem.

Pot ser caldria començara a mirar-se a dins d’un mateix, i pensar: què no estic fent bé, què fan els altres millor que jo, com en puc aprendre, com els puc copiar i després millorar, per superar-me, per superar-nos, què puc fer jo abans de criticar,….

Sí ...he confirmat que som la causa del problema,... el que no tinc tant clar,...és que en siguem la solució!

P.D.: Pot ser serem la solució el dia que estiguem en risc d’extinció!

1 comentari:

  1. Si, és cert, som el problema i la solució. Peró, tots son el problema i tots volen la solució....?
    Tota noticia és escrita per una persona que interpreta un fet des d'el seu punt de vista, de percepció, d'associació d'idees; i si és sincera podem dir que és subjectivamen objectiu. Si el fet noticiat amaga un interès perquè el lector cregui un fet que beneficiarà determinats interessos quan el lector s'ho cregui (sense donar-se compte) Aleshores estem siguen manipulats i la noticia s'ha de considerar manipuladorament interesada.
    D'entrada, a cada noticia, vingui d'on vingui anteposu sempre el 50% i la feina està en detectar la subjectivitat o l'interes amagat.
    Ens manipulen per totes bandes: idealismes, economia, patriotismes, poders, etc. Sempre hem de tenir un 50 % nostre. El nostre criteri format. Els coneixements acumultas, els fets indagats i tot el capital humá de coneixement que poguem acumular.
    El poble té els governs que es mereix, diuen. Com a poble que som, cada un de nosaltres hem de tenir la inquietud del coneixement en tots ls camps. Sempre podrem aprendre coses noves, això implica que en cap moment tindrem la veritat absoluta, pero sí la nostra veritat que podrem confrontar d'altres, que amb el dialeg ens permetrà apropar-nos a la veritat absoluta, peró mai hi arribarem.
    Dels diarim m'agraden les columes d'opinió i les entrevistes (no totes) i em permeten posiionar-me davant d'elles.
    Raimon Panikar deia que no necessitava mai llegir el diari i que estav al corrent de tot el que succeia.
    Pregunta't perquè hi ha tent interès per part de certs grups a controlar els canals de TV, Radio i diaris?
    Victor

    ResponElimina