divendres, 3 de maig del 2019

SOMNI DEL 1 AL 2 DE MAIG

Vivim en un poblat africà. Els carres són sense asfaltar i la pols s’aixeca embrutant-ho tot. Estic amb el meu pare i amb la meva mare. La mare està malalta. Estic amoïnat perquè amb el metge que la visita no ens entenem. On som, la gent es comunica tocant el tambor. Els pedaços dels tambors els deixen fermentar dins d’una caldera plena de llet d’un animal que es passeja per allà semblant a una cabra salvatge. En aquests procés de fermentació, els bacteris que hi creixen, deixen espores embegudes en el si de la membrana. Un cop treta i seca la membrana es tensa sobre el tambor. Llavors segons on piques, en funció del tipus d’espores que han quedat atrapades a cada part de la superfície de la membrana, i de la seva densitat, el so varia. Cada so és una paraula, i el seu llenguatge és un repic de sons. Els artesans que fan aquests tambors són molt preuats, perquè afinar amb la distribució de les espores és molt difícil. Li dic al meu pare que urgentment necessitem comprar un tambor d’aquests i aprendre el seu idioma. Ell em diu que ja és gran, que no es veu capaç, i em pregunta si jo ho veig clar. Li dic que sí sabent que és no. Tinc clar que no ens en sortirem pas. Em desperto. La meva companya ronca i jo em tiro un pet, no és broma. Són les 3 de la matinada.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada