divendres, 20 de setembre del 2013

SUÏSSA

Viatjo a Àustria creuant Suïssa amb cotxe. Just quan passo la frontera entre França i Suïssa, un senyor amb l’aspecte de trist cobrador d’autobús, degudament equipat amb una mariconera, m’obliga a canviar prop de 40 € per un adhesiu que m’ha de permetre passar per Suïssa sense ser multat. Condueixo amatent. No em sorprèn percebre una anormal densitat de vehicles de gama molt alta que m’avancen amb un ordre silenciós. Una frase complicada em repica el cap: diners hipòcritament disfressats de benestar. Aquest país em fa pensar en la condició tramposa de l’home. Suïssa viu del negoci bancari corrupte que els ciutadans rics dels països veïns necessiten per poder ser una mica més rics a costa de ser una mica menys solidaris (evadint impostos) amb els seus compatriotes. Allà on miri veig diners distrets. Mentre condueixo imagino un país ple de diners distrets,  despistats,  dipositats allà per poder especular, ... que m’ha
El gran Forges ho explica GENIAL!!!
d’estranyar, el negoci bancari sempre ha estat el negoci trampós de la informació privilegiada. Penso que seria fàcil destruir Suïssa, només faria falta posar els instruments necessaris per impedir poder fer trampes. Però els governs europeus o són uns  ignorants en la matèria, o són uns cínics ben pagats. Quan arribo a Àustria, m’alegra saber que no sóc l’únic a qui Suïssa no li agrada, de fet, l’amic a qui he anat a visitar, el dia en que ja marxava de tornada cap a casa,  em diu, que ell no pensa tornar mai més a Suïssa, que té 6 francs suïssos a la cartera,  que volia donar-los a una seva amiga suïssa amb qui de tant en tant balla, dient-li: té, per tu, jo mai més aniré al teu país!, però, que com que fa temps que no la veu, me’ls dóna a mi.  Els 6 francs, me’ls he gastat en una àrea de servei de l’autopista on he parat a descansar, també em volien fer pagar la pixada, però he pres la decisió, crec que aquest cop encertadament, de pixar darrera uns matolls verds, a risc de ser detingut per atemptat mediambiental i desordre públic.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada