divendres, 11 de gener del 2013

LA TRANQUIL•LITAT D’UN FUTUR ASSEGURAT



Diumenge, les nou del matí. Vull plantar unes llavors de glicina que vaig recollir a Vic i unes llavors de jinjoler que vaig recollir al Jardí Botànic de Barcelona. Vull trasplantar tres cactus que vaig plantar amb la meva filla fa més de quatre anys i que han anat creixent fins que el test se’ls hi ha fet petit. Quan la meva filla ha sabut que volia trasplantar els cactus m’ha volgut acompanyar. Pugem al terrat de casa.  Fa fred. El sol no escalfarà el terrat fins d’aquí ben bé una hora.  El silenci de la ciutat, el diumenge al matí, és glaçat. Treballem de valent. Quan hem acabat de fer els trasplantaments i toca netejar tot el que hem embrutat amb la terra que ha caigut, la meva filla em diu que està cansada, que torna cap a casa. Li dic que molt bé. Quan gira cua i comença a caminar em diu com si no digués res: - papa, tranquil, el dia que et moris, jo ja cuidaré les plantes,...-i afegeix: - si és que encara estan vives!-,... a continuació sento com es tanca la porta i ja no la veig. Tardo un temps ha reaccionar. No és que desitgi morir-me aviat,...però està clar, que saber que la meva filla em cuidarà les plantes quan jo marxi d’aquest món, em tranquil·litza el futur.

1 comentari: