Llegeixo al diari El País un article de Juan Gómez titulat “Alemania
cambia el coche por la bici” on afirma que hi ha 73 mil.lions de bicicletes
censades per una població de 80,5 mil.lions d’habitants. No em sorprèn.
Aquestes vacances vaig verificar sobre el terreny la quantitat de bicicletes
que hi havia a Alemanya, no tant sols a ciutats mitjanes com Ravensburg sino
també a München. Primer em vaig fer el pensament de que l’enorme presència de
bicicletes s’havia de llegir en clau d’aprofitar el bon temps de l’estiu, i
que al hivern, el seu ús, havia de ser minoritari, però el meu interlocutor
em desmenteix i em diu que l’ús de la bicicleta al hivern es manté. Si
descarto la justificació climàtica, només em queda abraçar l’argument que
exposa l’articulista que atribueix l’ús de la bici a la gran consciència
ecològica dels alemanys... però no me la crec. Segurament hi ha molts factors: un país
pla, poca densitat de població... però hi ha dos fets que em permeten afirmar
que penso que l’educació ha de ser un
factor clau amb tot això. El primer
passa tot passejant per München, en un moment donat, el meu
interlocutor em fot una bronca de collons perquè estic caminant per la zona
de la vorera destinada a carril bici, la bronca la trobo exagerada,...però li
surt de l’ànima,...mentre que jo penso que no n’hi ha per tant que prefereixo
anar passejant fent pinya xerrant, i que la possible bicicleta que pugui
venir, ja em pitarà o s’apartarà, per ell és una infracció negligent del tot
inadmissible contra el sistema de convivència reglada. L’altre fet rellevant és observar que davant de
l’alberg de München on vam dormir, hi havia una bona bicicleta aparcada sense
lligar, al cap de 24 hores, la bicicleta seguia al mateix lloc. En educació
ens porten molta avantatge.
|
la bronca per ocupar el carril bici era per tenir cura de la vostra propia seguretat no per que sigui una infracció negligent.
ResponEliminafreecatdo