divendres, 2 de febrer del 2018

LA RUTINA DIÀRIA DE PLANXAR

Cada matí, ben d'hora ben d'hora, des de fa més de quinze anys, que, després de dutxar-me, vestir-me amb la roba d'estar per casa i esmorzar una miqueta tranquil·lament assegut davant la taula de la cuina de casa, obro la post de planxar, endollo la planxa, omplo d'aigua destil·lada el dipòsit i mentre espero que s'escalfi, escullo els pantalons i la camisa que em posaré dels que hi ha rebregats penjats  a dins l'armari. Primer planxo els pantalons perquè són més fàcils i m'és com un entrenament; després toca la camisa per ordre: el coll a poc a poc procurant que no es faci cap replec; la peça de l'espatlla de la que m'enamora la seva forma de trapezi, primer el costat esquerre i després el dret; les mànigues, difícils sobre tot la projecció de les arrugues del puny cap al braç, aquí és quan vaig comprendre l'aportació del "prêt-à-porter", veient que les dues mànigues tenien sempre el mateix patronatge i que senzillament estaven cosides al revés una de l'altra; i finalment el cos, arrenco pel costat dels botons rodejant-los amb por de descosir-los amb un cop maldestre de la planxa per, lentament, anar avançant fent girar com un rodet el cos de la camisa per damunt de la taula de planxar, amb compte de que no l'arrugui, fins arribar al costat oposat on hi ha els traus. Acabada la camisa la penjo i desconnecto la planxa. Llavors miro al calaix dels mocadors de mocs si n'hi ha cap sense planxar i amb el calor residual del ferro  planxo la tela fina del cotó. La rutina diària m'ha fet un expert del planxar.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada