divendres, 9 de juny del 2017

SOMNI DEL 26 AL 27 DE MAIG






Em trobo al mig d’una sabana verda. De fet la frondositat és exultant. La vegetació que arriba als 2-3 m d’alçada ho envaeix tot. Intento obrir-me pas. És molt difícil. Vaig molt lent. De cop intueixo que si vaig a la gatzoneta  potser avançaré més. Efectivament, per sota hi ha tot de corredors fets, tubs que s’entrecreuen a través de les herbes perfectament traçats i mantinguts,  constitueixen una eficaç via de desplaçament per dins aquella selva. De genolls avanço molt millor. Me n’adono que no estic sol. Està ple de talps que surten dels caus fets al terra i que comencen a córrer quan em veuen...però no perquè s’espantin, em miren de fit a fit, giren cua, comencen a córrer pels tubs i desapareixen. Cada cop hi ha més talps. Ara, també hi ha esquirols. Dins els tubs l’activitat cada cop és més frenètica, de fet estic a punt de xocar amb uns esquirols un parell de cops. De tant en tant els tubs tenen derivacions que condueixen a espais sense sortida, dins sol haver-hi animals de peluix palplantats. Quan un talp o un esquirol en troba un, s’atura, l’esguarda curiós i després, com enrabiat de tanta estàtica en un món tubular tant dinàmic, se li llença al damunt i el devora. Aquest animals són salvatges. Cada cop estic més cansat però tinc clar que no puc ni pensar en aturar-me a descansar, ja he vist que passa amb els éssers aturats. Segueixo avançant... ara amb por, vull sortir d’aquí. Poc a poc hi ha més clarianes, intueixo que estic arribant a algun lloc... de fet em sembla sentir música. Al cap de poc el soroll és evident, segueixo avançant per un  tub que es va eixamplant fins que ja em puc posar de peus. Quan arribo al final del tub hi ha una gran explanada: és una festa de nois i noies adolescents, van despullats, la música és estrident, és una bacanal de menjar, alcohol i també sexe... a continuació estic assegut dins d’una barraca amb uns quants joves, estem decidint com a de ser la festa el pròxim any i tots estem d’acord en que hi ha d’haver més talps i més esquirols. Em desperto són les tres de la matinada. Pixo i torno al llit.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada